søndag den 8. januar 2017

Dag 56

Så er jeg tilbage i Brussels efter 23 timer undervejs. Jeg har ikke fået blogget meget mens jeg var på juleferie men nu er jeg tilbage og i bliver selvfølgelig ikke snydt for hvad jeg har gået og lavet siden sidst jeg bloggede.
Først og fremmest er vi jo kommet ind i det nye år. Som sagt i mit tidligere indlæg, fejrede jeg det hos nogle gamle efterskole venner i Aalborg. Det endte med at blive ret vildt og sent og jeg tog derfra med nogle gode minder og rigtig ondt i håret. Det var så vildt at se efterskolevennerne igen og det føltes som ingen tid var gået da vi stadig var helt "vant" til hinanden.
Faktisk endte vi vist med at aftale at et par af dem kommer og besøger mig i april, hvilket jeg selvfølgelig håber bliver en realitet og glæder mig rigtig meget til!!


Lige efter nytår sagde jeg farvel og tak til Farfar og Mie og tog jeg ned til min barndomsveninde Ivalu der bor lidt uden for Randers hvor jeg var et par dage. Det var rigtig dejligt at se hende igen og jeg nød at kunne få snakket grønlandsk hele tiden (blander meget dansk og grønlandsk når jeg snakker med min familie derhjemme). Mit besøg føltes som en lang tøse sleepover med hårfletning, lægge makeup og masser af tøsesnak om alt og intet og jeg nød det virkelig!

Ivalus dygtige lille søster lagde en rigtig flot makeup på mig.
I kan se flere af hendes flotte looks på hendes Insta @anneliseeraq
 Ivalus mor blev i sommers desværre konstateret med kræft men under mit besøg blev hun erklæret rask og hvor var det fedt at se en familie få så god en nyhed! Kræft er jo en forfærdelig sygdom som alt for mange mister livet til. Det er også en sygdom der påvirker hele familien, og jeg ved hvor hårdt det har været for denne familie, der ellers kun fortjener alt godt, så jeg er  glad på deres vegne og håber at alt vil gå i samme gode retning fra nu af.

Familiens hyggelige hus
Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det her på bloggen men jeg har været lidt nervøs over om jeg ville få lov til at tage mit snowboard, der er blevet sendt fra Sisimiut til Aalborg, med på bussen. Faktisk så nervøs at min kusine Karoline og hendes kæreste fulgte mig til bussen, hvis nu jeg ikke fik det med så de kunne tage det med hjem. Grunden til at jeg var nervøs var at jeg efter jeg havde købt min billet så at der faktisk var regler for hvor stor bagagen må være, og det var jo pissetræls da mit snowboard jo var grunden til at jeg kørte bus i stedet for at flyve i første omgang. Men jeg fik det med og chaufførene kunne faktisk ikke have været mere ligeglad med boardet haha! 
Men jeg fik en god aften ud af det med Karoline og kæresten; vi spiste rigtig lækker sushi med en god hvidvin på en restaurant og fik senere lidt at på baren, hvor kæresten arbejder. Det viste sig faktisk at jeg crashede deres 4-måneders dag som Karoline ikke lige havde taget med i sine overvejelser da hun inviterede, men sådan kender man hende jo bedst haha (love u Karoline). 

Busturen var rigtig lang men jeg tog "heldigvis" afsted om natten så sov faktisk det meste af turen til Amsterdam. Jeg sov selvfølgelig ikke særlig godt og langt fra uafbrudt, men jeg er sikker på at det stadig har gjort lidt godt selvom jeg vildt træt lige nu.
Prøver dog at holde mig vågen da Aafke og min værtsfar snart kommer hjem fra Holland, og dem vil jeg jo rigtig gerne lige hilse på (og lave praktiske aftaler med ang. den kommende uge) inden jeg dejser om. Jeg er faktisk lidt spændt på hvordan Aafke reagerer når hun ser mig og håber at hun ikke har glemt det engelske hun fik lært. 

Mens jeg var i Danmark skulle jeg jo svare på en masse Brussel-relaterede spørgsmål hvilket inspirerede mig til at lave et indlæg om hvordan det egentlig er at tage ud i sit sabbatår eller på uddannelse i udlandet som jeg håber kan hjælpe andre der har lyst til at gøre det samme.
Indlægget kommer i de nærmeste dage, så hold jer endelig opdateret! 

1 kommentar:

  1. Spændende og afvekslende læsning. Hvordan går det med dit knæ problem...? Det nævnte du i en af dine første blogs. Og Godt Nytår ;)
    PS: Det er dødssynd at skrive whatEVA "Grønland" når man faktisk er fra Sisimiut :D

    SvarSlet