onsdag den 16. november 2016

Dag 3

Så er min første "officielle" dag i Bruxelles ved at være overstået. Indtil videre er det hele til at overkomme og jeg er ikke brudt grædende sammen endnu, hvilket jeg synes er et godt tegn.
Min tur gik også overraskende godt; jeg tog en Uber fra Lasse og Helle til lufthavnen i rigtig god tid, da jeg vidste at jeg nok ville klokke lidt rundt i det, da jeg ikke er vant til at rejse med SAS, der har lidt andre metoder end Air Greenland.
Men selv dét gik fint, så jeg slog tiden ihjel i lufthavnen med et Elle-blad og spiste lidt morgenmad derhenne. Jeg sov hele vejen i flyveren da jeg desværre ikke fik meget søvn pga. jetlag (jeg er 4 timer bagud). Og fra lufthavnen var det let at få en taxa hvor jeg så kørte (meget nervøst) hen til mit "nye hjem".

Jeg skal fra nu af og indtil juni bo i en rigtig fin lejlighed i området Ekkerbeek. Min værtsfamilie er lige flyttet fra Holland og er stadig ikke helt indstillet men det hele ser stadig godt ud. Jeg har fået min eget værelse med eget toilet/bad, og de går meget op i at jeg har et privatliv. Mit værelse skal stadig have nogle møbler og gøres lidt hyggeligt og personligt men ellers er jeg ret tilfreds.

Aafke, pigen jeg skal passe, er også rigtig sød! Hun kan desværre kun snakke hollandsk (men forstår lidt engelsk) så vi har lidt svært ved at kommunikere, men jeg er sikker på at jeg nok skal lære at forstå hende og hun er allerede godt i gang med at lære engelsk så vi må hjælpe hinanden.

I dag vovede jeg mig ud i den store verden, for at købe nogle småting som jeg mangler, men mest for at se området lidt. Jeg gik kun forkert én gang, men fandt hurtigt ud af det igen.
Og til min store overraskelse er der en masse omstrejfende katte der kan lide at være i vores have. Jeg er ret sikker på at jeg har en kattemagnet for der var altså 3 i løbet af et par timer. Men det brokker jeg mig selvfølgelig ikke over.
Ellers har jeg været med Jan, Aafkes far, ud og hente Aafke og derefter handlet ind til aftensmaden, hvilket også var en god måde at se lidt af området på.



Jeg mangler dog stadig at finde en form for sim-kort og selvfølgelig et træningscenter så jeg kan komme igang igen! Men mon ikke det hele falder på plads når jeg også selv er faldet lidt til.

I morgen skal jeg for første gang være alene med Aafke mens hendes far er til en form for møde. Jeg er lidt spændt, mest pga. kommunikationsproblemerne men jeg er sikker på at vi nok skal finde ud af noget.

Man kan forøvrigt også følge med over min Snapchat, Instagram (begge @saralennert) og Facebook (Sara Lennert Jensen) hvis man vil have "detaljerne". 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar