tirsdag den 22. november 2016

Dag 9

Er ligeså stille begyndt at få en rutine med afhentning og pasning af Aafke, og er også ligeså stille ved at lære området, hvilket jeg er glad for da jeg er lidt af tryghedsnarkoman. Det er selvfølgelig et resultat af at jeg har gået lidt rundt fordi jeg skulle skaffe det ene og det andet, og selvfølgelig fordi jeg efterhånden har hentet Aafke et par gange nu.



I går aftes mødtes jeg også med en anden au pair fra Danmark til en øl på Café Belga. Det var rigtig hyggeligt og vi klikkede, ifølge min fornemmelse, rigtig godt og vi endte faktisk med at sidde og snakke i et par timer. Vi aftalte så at tage ind til midtbyen (vist nok?) i weekenden for at shoppe, men også så jeg kan se lidt mere af byen. Det gjorde rigtig godt at få snakket med en jævnaldrende, også endda på dansk. Følte mig på en måde lidt mere nede på jorden efterfølgende. Det ligner i mine øjne en begyndelse på et nyt venskab.



Inden jeg mødtes med Rina (som hun hedder) lavede jeg for første gang mad til min værtsfamilie. Da jeg ikke lige er en mesterkok (endnu!) blev det bare til millionbøf, der både er nemt og lave men også altid et hit hos børn. Et hit hos Aafke blev jeg desværre ikke da hun var meget skeptisk over at det var en anden end mor eller far der lavede mad. Hun sagde at Sara må ikke lave mad, for det var kun mor og far der ville det. Ren principsag spiste hun desværre ikke så meget af min mad, men mon ikke hun vænner sig til at jeg også er i køkkenet en gang i mellem? Vi fik resterne af maden i dag og hun sagde igen at jeg ikke måtte lave mad, fordi jeg kogte noget spaghetti. I dag spiste hun dog alligevel gladeligt min mad, så det er da allerede et skridt fremad.

I dag lykkedes det mig endelig at blive medlem af Basic Fit. Da jeg hentede mit nye medlemskort derhenne ville jeg i samme anledning træne mine arme og ryg, hvilket endte med at blive lidt af en stor fejltagelse. Både fordi jeg havde glemt et håndklæde, hvilket er en regel at skulle ligge på bænkene/sæderne mens man træner, så det var rimelig begrænset hvor meget jeg kunne træne. Derudover var i dag desværre en af de dage hvor mine knæ lige havde besluttet sig for at jeg skulle have en dårlig dag, så hele dagen i dag har mit venstre knæ gjort meget ondt, hvilket faktisk er lidt usædvanligt da smerten altid kommer i bølger. Jeg troede ikke det ville være et problem da det jo ikke var ben jeg skulle træne, men de ellers så små ryk og vrid gjorde stadig at jeg endte med et meget hævet knæ. Om det har været hævet hele dagen eller om det er pga. træningen lagde jeg godt nok ikke mærke til, men ondt det gør det. I morgen taper jeg den op så jeg i det mindste kan få trænet min overkrop. 


Min værtsfamilie vil rigtig gerne hjælpe mig med at få dem undersøgt mens jeg er hernede, da det ikke er særlig tit ortupæderne, som jeg ellers er skrevet op til, kommer til Sisimiut. 
Jeg ved dog bare ikke hvordan jeg gør med sygesikring, også i tilfælde af at skulle til læge mens jeg er hernede. Jeg kan desværre ikke få rejsesygesikring da jeg skal være hernede i mere end 7 måneder. Hvis nogen der læser med har erfaring, eller bare ved hvad jeg skal gøre i sådan en situation må i meget gerne skrive til mig på Facebook eller til lennertsara@yahoo.com.
Så kan jeg også se om bloggen allerede nu, kan gøre sig nyttig haha! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar