torsdag den 1. december 2016

Dag 18

Nu er det noget tid siden jeg sidst har blogget faktisk, men det er ganske enkelt fordi jeg ikke rigtig synes jeg har haft noget specielt at skrive om.
Men jeg har det stadig godt og synes faktisk bare det bliver bedre og bedre.
Aafke er ved at have vænnet sig ret godt til mig, men har vist ret svært at ved at finde ud af hvad min placering er, når hendes forældre også er der. Det resulterer så i at hun nogle gange kan være lidt strid ved mig når hun er sammen med både mig og hendes forældre. Selvfølgelig bliver der sagt noget til hende og jeg er også sikker på at det er noget der går over og når vi er alene sammen er hun rigtig sød og nem. Det er jo også en stor forandring i en lille 3-årigs liv og det er nok også noget hun har lidt svært ved at forstå. Men hun er ved at acceptere og forstå at det her er noget hun bliver nødt til at vænne sig hvilket jeg kunne se da hun sagde at jeg ikke måtte lave mad fordi at det var kun mor og far der måtte det, og spiste ikke særlig meget i protest. Men i foregårs da jeg lavede mad igen var der slet ikke noget af den slags, faktisk sagde hun at hun rigtig godt kunne lide maden og jeg blev så inderligt glad da hun sagde det, haha! Så jeg er sikker på at det hele nok skal gå.


Hun får tidligt fri om onsdagen så jeg hentede hende en halv time tidligere end normalt. Så gik vi ud på legepladsen og tog bagefter på café sammen, og jeg tror hun hyggede sig rigtig meget. Normalt plejer vi bare at være hjemme fordi at når vi først har fået handlet og kommet hjem er det allerede ved at være mørkt, så det var lidt nyt for os begge to.

Rina havde inviteret mig med ud og bowle med de andre danske piger i går aftes hvilket jeg tog med til og det fortryder jeg virkelig ikke! Det var alle sammen nogle rigtig søde piger og jeg er så glad for at de byder mig så godt velkommen. Det er også en rar tanke at jeg kender nogle hernede så føler jeg mig lidt mindre som Palle alene i verdenen.
Men det vildeste var at jeg ikke kom på sidste pladsen selvom jeg aldrig rigtig har bowlet før. Tror endelig jeg har fundet min talent her i livet.



Efter bowling tog vi i byen hvor vi fik nogle drinks og hyggede os. Det endte faktisk med at blive rigtig sent og jeg skulle (for første gang) følge Aafke i skole i morges så det er ikke meget søvn jeg har fået. Aafke var ikke så glad for at det ikke var hendes far der skulle følge hende i skole, men hun holdte hurtigt op med at græde efter han var gået så det var vist bare lidt demonstrativ gråd hehe.

Jeg har også endelig fået bestilt billet til juleferie i Danmark der faktisk bliver i rigtig lang tid! Jeg rejser d. 19 (ankommer d. 20) og tager afsted igen d.  7 (ankommer d. 8).
Grunden til at turen er så lang er fordi jeg har valgt at tage en bus pga. at flybilletterne ligepludselig blev meget dyre da jeg skal have to kufferter med hjem da jeg skal have nogle ting med jeg har sent hjemme fra. Men jeg prøver bare at se det som en oplevelse at skulle rejse i bus som jeg aldrig har prøvet før. Men da bussen både har stikdåser og wifi kan det ikke gå galt, for hvem vil klage over at være undskyldt for at se netflix uafbrudt i så lang tid? Ikke mig i hvert fald.



1 kommentar: